viernes, 11 de noviembre de 2011

Som conscients del món on vivim?


SEGONA MAGISTRAL DE MEDI SOCIAL: UNA SOCIETAT EN XARXA


Som conscients del món on vivim? En quin món vivim, doncs?

El món és molt complex, vivim en un món en xarxa en que tot està interrelacionat i hem de saber com funciona per poder gestionar-lo.
La nostra societat ha avançat i evolucionat de manera immesurable en poc temps i nosaltres com a ciutadans, com a actors d’aquest gran escenari, que és el món, hem d’adaptar-nos als nous progressos i actuar com a tal.


Vivim en un món en que tot està interrelacionat gràcies a la revolució tecnològica viscuda en els últims anys. Qualsevol persona pot conèixer dades sobre l’altra punt del planeta només amb un click a l’ordinador i sense moure’s de casa. Internet ha sigut la clau per una revolució que ha fet que el món sigui com avui dia coneixem: la revolució tecnològica. Aquesta revolució ha fet que el món evolucioni i amb ell, l’educació. Ens dirigim cada vegada més a un món automatitzat, tecnològic, en el qual no cal pensar gaire per fer res ja que hi ha una màquina que ho fa per tu.


Nosaltres com a mestres hem de ser capaces, de tenir la suficient creativitat per transmetre els nostres alumnes la cultura que hem viscut des de petites i conscienciar-los que el món on viuen, tot i haver evolucionat, és molt desigual. És egoista, injust, individualista i jeràrquic, en que es pot veure clarament les diferents classes socials que el conformen. És realment increïble com veiem cada dia milers de persones morint de fam i al seu costat hi ha una persona gastant-se 10.000€ en un sol vestit.

Som nosaltres els que construïm el nostre món, el qual evoluciona ràpidament, però si no treballem junts per aquesta igualtat, per sostenir-lo i cuidar-lo, no ens en sortirem. Per això, hem d’intentar transmetre valors que dirigeixin l’actuació dels nostres alumnes cap a una educació sostenible, equitativa, col·lectiva, respectuosa. Ser capaces de transmetre aquests valors i puguin desenvolupar el seu propi pensament i raonament, que puguin desenvolupar una consciencia ecològica dirigida cap a un món respectuós i equitatiu. 


“L’escola ha de ser un lloc d’aprenentatge del debat argumentat, de les regles necessàries per la discussió, la presa de consciència de les necessitats dels altres, de la capacitat d’escoltar, del respecte cap a totes les opinions”.   
Edgar Morin: “Els set sabers de l’educació”. Ed.Paidós


No hay comentarios:

Publicar un comentario